Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2011

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ

Διατροφή και παιδί

E-mail
Διατροφή και παιδίΗ διατροφή είναι κάτι για το οποίο τα παιδιά “εκπαιδεύονται” αρχικά μέσα από την οικογένεια τους.
Πόσοι γονείς  όμως δεν πονοκεφαλιάζουν καθημερινά για το τι να μαγειρέψουν για τα παιδιά τους; Αναρωτιούνται γιατί αυτά δεν δοκιμάζουν νέες γεύσεις ή παύουν να τρώνε φαγητά που παλαιότερα τους άρεσαν...

Δείξε μου τι τρως να σου πω ποιος είσαι

Υπάρχει μία θεωρία κατά την οποία για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών σημαντικό ρόλο παίζει η κληρονομικότητα! Τροφές που αρέσουν στους γονείς, αρέσουν και στα παιδιά. Το ίδιο λένε, ισχύει και γι' αυτά που νιώθουν απέχθεια. 
Αποτελεί όμως γεγονός και το ότι  ένα παιδί επηρεάζεται από τις γενικότερες διατροφικές συνήθειες της οικογένειας και του περιβάλλοντος στο οποίο ζει.  Πολλά παιδιά π.χ. τρώνε στο σχολείο φαγητά που στο σπίτι ούτε  τα πλησιάζουν!
Ορισμένα σχολεία προσφέρουν πρωινό και γεύμα στα παιδιά. Τα περισσότερα κρατούν συγκεκριμένο πρόγραμμα-μενού  που περιλαμβάνει μια κάποια ποικιλία. Σε χώρους όπως το σχολείο τα παιδιά επίσης επηρεάζονται βλέποντας τους φίλους τους να τρώνε.
Σε χώρες όπως η Αγγλία ή η Γαλλία τα τελευταία χρόνια υπάρχουν προγράμματα που επιδοτούνται από το κράτος τα οποία αφορούν στο τι τρώνε τα παιδιά στο σχολείο. Καταργήθηκαν οι “καντίνες” και σε πολλά σχολεία στήθηκαν κουζίνες όπου μάγειρες περνούν χρόνο μαζί με τα παιδιά μαγειρεύοντας. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά εξοικειώνονται με τα υλικά και μέσα από μία διασκεδαστική διαδικασία μαθαίνουν να τρώνε σωστά αλλά και την αξία του να ανακαλύπτουν νέες γεύσεις.
Οι γονείς όπως και σε άλλου τομείς, έτσι και στη διατροφή αποτελούν πρότυπο για τα μικρά παιδιά το οποία αποκτούν και χτίζουν τις διατροφικές τους συνήθειες από πολύ νωρίς.

Το φαγητό είναι οικογενειακή υπόθεση

Το πρωινό, το γεύμα ή το δείπνο, τα παλαιότερα χρόνια αποτελούσαν ευκαιρία για οικογενειακή σύναξη. Τελευταία λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας των γονιών μικροί και μεγάλοι καταλήγουν να τρώνε στο...πόδι ή μπροστά σε μία τηλεόραση . Πολλοί γονείς καταφεύγουν σε εύκολες λύσεις μαγειρέματος ή ακόμη και στο Delivery.
Είναι σημαντικό να βρίσκει η οικογένεια χρόνο για να μοιράζεται από κοινού τουλάχιστον ένα γεύμα καθημερινά και περισσότερα το Σαββατοκύριακο. Φροντίζουμε ώστε να προσφέρουμε όσο το περισσότερο σπιτικά γεύματα  στην οικογένεια μας και ο τρόπος μαγειρέματος να είναι και αυτός όσο το δυνατόν υγιεινός (σωστά υλικά, όχι τσιγάρισμα, λιγότερο τηγανητά...) .

Παιδική Διατροφή

Το διαιτολόγιο ενός παιδιού (και κατ' επέκταση της οικογένειας) πρέπει να έχει ποικιλία γεύσεων αλλά και θρεπτικών συστατικών. 
  • Ψάρι, Κοτόπουλο, κόκκινο κρέας, όσπρια, λαδερά είναι αυτά που πρέπει να “περνάνε” κάθε εβδομάδα από το τραπέζι μας. 
  • Ένα γεύμα την ημέρα πρέπει να περιλαμβάνει κοτόπουλο ή ψάρι, ή όσπρια, γαλακτοκομικά (γάλα, τυρί, γιαούρτι).
  • Φροντίστε το ένα γεύμα (ίσως το μεσημεριανό) να είναι ένα σωστό και πλήρες γεύμα και στο βραδινό ακούστε τις προτιμήσεις των παιδιών.
  •  Μαγειρέψτε μαζί τους κάτι που τους αρέσει. Οργανώστε βραδιές κατά τις οποίες εάν τα παιδιά σας είναι μεγάλα, θα μαγειρεύουν αυτά.
  • Τα λαχανικά πρέπει να υπάρχουν καθημερινά στο τραπέζι και μόνο ως παρουσία και τα φρούτα να αποτελούν το σνακ της ημέρας (πρωί ή απόγευμα, αλλά και στις βόλτες μας).

Οι γονείς δεν πρέπει να το βάζουν κάτω.

Αν ένα φαγητό δεν αρέσει στα παιδιά δεν το αποκλείουμε από τη διατροφή της οικογένειας. Συνεχίζουμε να το εμφανίζουμε στο τραπέζι. Ίσως κάποια στιγμή το παιδί δει αυτό το φαγητό “με άλλο μάτι”, ή να του κεντρίσει το ενδιαφέρον το ότι σε άλλα μέλη της οικογένειας αρέσει πολύ. 
  • Ο τρόπος που “παρουσιάζεται” ένα φαγητό, παίζει σημαντικό ρόλο. Ακόμη και ορισμένα  λαχανικά που δεν αρέσουν σε πολλά παιδιά, με την κατάλληλη παρουσίαση μπορεί να τους κινήσουν το ενδιαφέρον.
  • Ενημερώστε το σχολείο για τις διατροφικές συνήθειες του παιδιού σας και ζητήστε την συνεργασία τους εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην διατροφή του παιδιού.
  • Εκφράστε την γνώμη σας εάν διαφωνείτε σε κάτι σχετικά με το μενού διατροφής του σχολείου. Συζητήστε το με τον υπεύθυνο και κάντε κάποια δική σας πρόταση εαν συμφωνούν και οι υπόλοιποι γονείς.
  • Μην δίνετε στα παιδιά μπισκότα, ζαχαρωτά ή γενικότερα σνακ “περιπτέρου” μαζί τους στο σχολείο. Εκτός του ότι θα προτιμήσουν αυτά αντί για το φαγητό τους, θα φέρουν και σε δύσκολη θέση άλλα παιδιά που δεν θα έχουν ανάλογες τροφές μαζί τους.
  • Μην δίνετε συχνά τροφές που δεν έχουν καμία διατροφική αξία στα παιδιά. Μην δίνετε ως επιβράβευση πατατάκια, γαριδάκια ή σοκολάτες στα παιδιά. Ορίστε το πότε και πού μπορεί να φάνε κάποιες από αυτές τις τροφές. Στο σπίτι μπορεί να απαγορεύονται, σε ένα πάρτι να δοκιμάσουν. Μια μικρή σοκολάτα την ημέρα δεν κάνει κακό. Φτιάξτε μόνοι σας ποπ-κορν ή πατατάκια στο σπίτι. Προτιμήστε να φτιάχνετε σπιτικά γλυκά, απλές συνταγές, μαζί με τα παιδιά.
  • Συζητήστε μαζί τους για την διατροφή. Υπάρχουν πολύ ωραία εικονογραφημένα παιδικά βιβλία που μπορεί να σας φανούν χρήσιμα.
Μπορεί ένα παιδί να μην τρώει αυγά, αλλά να τρελαίνεται για κέικ ή πίτες (που περιέχουν αυγά). Μην σας γίνεται εμμονή λοιπόν το “γιατί δεν τρώει”, αλλά σταθείτε στο “τι θα δοκιμάσουμε” για να φάει το παιδί. Τροφές που παλαιότερα έτρωγε, τώρα τις έχει απορρίψει. Μην τις αποκλείεται από τη διατροφή του. Κάποια στιγμή μπορεί βλέποντας τες να τις επιθυμήσει ξανά. Επιβραβεύστε το παιδί όταν τρώει κάτι ωφέλιμο και αποφύγετε να γκρινιάζετε όταν τρώει κάτι “απαγορευτικό”. Αντικαταστήστε το  “όλο σαχλαμάρες τρως” με το “ καταλαβαίνω ότι το βρίσκεις νόστιμο, αλλά μην ξεχάσουμε να φάμε και κάτι θρεπτικό για να ισορροπήσουμε.
Το σημαντικό ρόλο στη διατροφή ενός παιδιού παίζει η ποιότητα και όχι τόσο η ποσότητα. Σίγουρα είναι σημαντικό να υπάρχει κάποιο μέτρο. Αλλά μην επιμένετε να φάει το παιδί μέχρι την τελευταία του μπουκιά! Εαν αναπτύσσεται σωστά και η διατροφή του έχει πολλά θρεπτικά στοιχεία, μην στέκεστε στο “πόσο θα φάει”.

AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ


Αθλητισμός και θρεπτικά συστατικά 

Αθλητισμός και θρεπτικά συστατικά

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
Α
άμυνα εναντια στις τοξινες Ακτινίδια, αρακάς , αυγά , βερίκοκα, καρότα,κολοκυθάκια, μαϊντανός, μαρούλι, μπρόκολο, ντομάτα , συκώτι, σπανάκι
C
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ γκρειπ-φρουτ , κουνουπίδι, λάχανο μανταρίνι, μπρόκολο πορτοκάλι,ραπανάκια
E
ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ
ηλιέλαιο, λαχανικά,πατάτες, ,αρακάς,φρούτα , κρέας, ψάρι, αυγά, σιτάρι
ΒΙΟΦΛΑΒΑΝΟΕΙΔΗ
ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΒΙΤΑΜΙΝΗΣ C Κεράσια, πορτοκάλι, λεμόνι, βερίκοκο
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ Β
B1
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αρακάς, βρούβες, ψάρι, μακαρόνια, ρεβίθια , σουσάμι, τυρί ολλανδικό, χοιρινή μπριζόλα ψωμί
B2
ΟΞΥΓΟΝΩΣΗ ΚΥΤΤΑΡΩΝ Συκώτι , κοτόπουλο, μοσχάρι,μπακαλιάρος, πατάτα , δημητριακά ,
B3
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ Μοσχαρίσια, χοιρινή, κοτόπουλο, μπακαλιάρος, αρακάς , ψωμί , πατάτες
B5
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΘΥΡΕΟΕΙΔΟΥΣ ΑΔΕΝΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Συκώτι, ρύζι, μανιτάρια, σολομός, αυγά, οστρακοειδή, κοτόπουλο, μπρόκολο
B6
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ Συκώτι , φακές κοτόπουλο, δημητριακά, σπανάκι , μπανάνα, ψωμί πιτυρούχο, ρύζι, καλαμπόκι, ψάρι
B12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΥΘΡΩΝ ΑΙΜΟΣΦΑΙΡΙΩΝ Συκώτι, μυώδη κρέατα, ψάρια, αυγά , τυρί , κοτόπουλο, δημητριακά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα
BIOTINH
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΩΝ Φρούτα, λαχανικά, γάλα, ρύζι, κρέατα, αυγό, καλαμπόκι, τυρί, συκώτι, σαρδέλες, κουνουπίδι, δημητριακά, σπανάκι, ντομάτα
XOΛINH
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Αυγό, συκώτι, πατάτες, λάχανο, στάρι, γάλα, ρύζι, καλαμπόκι, φρουτοχυμοί, γάλα, λαχανικά
ΜΕΤΑΛΛΑ, ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΕΛΗΝΙΟ
ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ Κρέας,ψάρι,δημητριακά
ΣΙΔΗΡΟΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΞΥΓΟΝΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΥΕΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΙΜΟΣΦΑΙΡΙΩΝ Ακτινίδια, αυγό (2.4), βρούβες, βρώμη, βοδινή μπριζόλα, γαλοπούλα, γαρίδες, κορν φλεικς, μαρούλι , μοσχάρι ,μπακαλιάρος, αρακάς , κοτόπουλο ρεβίθια, σαρδέλες, συκώτι, σκόρδο ,σόγια σπανάκι, τόνος ,φακές , φασόλια,χοιρινό,ψωμί
ΑΣΒΕΣΤΙΟ
ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ, ΜΥΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Γάλα,αγκινάρες,γαρίδες γλώσσα,ελιές,λάχανο ,μπακαλιάρος,παξιμάδι , πορτοκάλι, ρεβίθια, σουσάμι,φασόλια, ψωμί , γιαούρτι , ακτινίδια, μπάμιες, μαϊντανός , σαρδέλες, σπανάκι, φασολάκια, μπρόκολο , συκώτι
ΜΑΓΝΗΣΙΟ
ΜΥΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΝΕΦΡΩΝ Γάλα, κοτόπουλο, μπακαλιάρος, σαρδέλες, ψωμί , πράσινα λαχανικά, δημητριακά, καλαμπόκι, φασόλια, θαλασσινά, μαϊντανός, καρότα, σπανάκι
ΚΑΛΙΟ
ΜΥΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ακτινίδια, αρακάς αγκινάρες, αντίδια , αυγό, αχλάδι , βερίκοκα , βρούβες, μοσχαρίσια , γάλα , γαλοπούλα , ελιές πράσινες, μπανάνα, πατάτα,κοτόπουλο, κρεμμύδια , μανιτάρια μπακαλιάρος,πατάτα, σαρδέλες , συκώτι χοιρινό , σκόρδο , σόγια , σουσάμι , φακές , φασόλια , χοιρινή , ψωμί
ΙΩΔΙΟ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΘΥΡΕΟΕΙΔΟΥΣ ΑΔΕΝΑ Γάλα, ψάρι, κρέας
ΜΑΓΓΑΝΙΟ
ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Λαχανικά, δημητριακά
μπανάνες, μαρούλι, σπανάκι
ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΣΤΩΝ Μοσχάρι, κοτόπουλο, ψωμί , συκώτι μοσχαρίσιο, γαρίδες, χοιρινό , αυγό , φασόλια
ΧΡΩΜΙΟ
ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ Κρέας, δημητριακά
ΕΝΖΥΜΑ
ΠΕΠΤΙΚΑ
ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ
ΠΧ. ΒΡΟΜΕΛΙΝΗ ΑΠΟ ΑΝΑΝΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΚΡΕΑΤΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΗΠΑΤΟΣ
ΠΑΝΚΡΕΑΤΙΚΑ
ΗΠΑΤΙΚΑ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ BLOG


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Τα παιδιά χωρισμένων γονιών έχουν χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά
Τα παιδιά διαζευγμένων γονέων συχνά έχουν χειρότερες επιδόσεις από τους συμμαθητές τους στα μαθηματικά, έχουν λιγότερο ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες, χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και είναι περισσότερο επιρρεπή στο άγχος, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ο ερευνητής Χιούν Σικ Κιμ του πανεπιστημίου του Ουινσκόνσιν-Μάντισον δήλωσε ότι η μελέτη συμπεραίνει ότι οι αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά αρχίζουν να γίνονται ορατές αφού οι γονείς τους ξεκινήσουν τις διαδικασίες του διαζυγίου.
«Οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν ότι τα ζευγάρια περνούν μία έντονη περίοδο (εξαιτίας των προβλημάτων στον γάμο τους) πριν από το διαζύγιο», αναφέρει ο Κιμ, υποψήφιος για διδακτορικό στην Κοινωνιολογία, σε ανακοίνωσή του.
«Η αρχική μου πρόβλεψη ήταν ότι τα παιδιά διαζευγμένων γονέων θα βιώσουν την αρνητική επίδραση του διαζυγίου ακόμα και πριν από την επίσημη έναρξη της διαδικασίας έκδοσής του. Αλλά η μελέτη μου διαπίστωσε ότι δεν ισχύει αυτό», προσθέτει ο ίδιος.
Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση American Sociological Review, βασίζονται σε δεδομένα που προήλθαν από την καταγραφή της εξέλιξης 3.585 μαθητών από το νηπιαγωγείο μέχρι την πέμπτη δημοτικού για να διακριβωθεί πόσο επηρεάστηκαν στη διάρκεια του διαζυγίου και μετά από αυτό.
Ο Κιμ συνέκρινε την πρόοδο των παιδιών των οποίων οι γονείς βρίσκονταν στη διαδικασία διαζυγίου με εκείνη παιδιών από γονείς που ήταν μαζί. Διαπίστωσε ότι τα αναπτυξιακά προβλήματα στα παιδιά της πρώτης κατηγορίας συνεχίζονταν και μετά το διαζύγιο.
«Αυτή η μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτή η αρνητική επίδραση δεν επιτείνεται στο στάδιο που ακολουθεί την έκδοση του διαζυγίου, αλλά δεν υπάρχει και ένδειξη ότι τα παιδιά των διαζευγμένων γονέων κερδίζουν στη συνέχεια το χαμένο έδαφος σε σχέση με την ανάπτυξη των υπολοίπων συνομιλήκων τους», εξηγεί ο Κιμ.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι επιδόσεις στα μαθηματικά επηρεάζονται ιδιαίτερα από το διαζύγιο.
«Η ανάγνωση δεν είναι τόσο αθροιστική. Αλλά στα μαθηματικά πρέπει (ο μαθητής) να έχει υπόβαθρο (γνώσεων). Για παράδειγμα, αν δεν καταλαβαίνει ότι ένα συν ένα ίσον δύο, τότε δεν θα μπορέσει να καταλάβει τον πολλαπλασιασμό».
Ο ίδιος απέδωσε τα εμπόδια στην πρόοδο των παιδιών σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων της συμβίωσης με γονείς που διαπληκτίζονται και ενδεχομένως καταθλιπτικούς γονείς, στις ασταθείς συνθήκες διαβίωσης, στην υποχρέωση να μοιράζουν τον χρόνο τους μεταξύ των γονέων τους και τις οικονομικές δυσκολίες από την απώλεια ενός από τα δύο γονεϊκού εισοδήματος.
«Οι γονείς που χωρίζουν μπορεί να μην επικεντρώνονται στην φροντίδα των παιδιών τους. Μπορεί να τείνουν να διαφωνούν με τα παιδιά και θεωρώ ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη των παιδιών».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ

Το μεγαλύτερο ερώτημα στην προπονητική σε μικρές ηλικίες είναι ένα.

Το ακούς σε όλον τον κόσμο. Σε όλα τα αθλήματα. Σε όλους τους ομίλους.
Προπονητές ρωτούν «πως θα κάνω αυτή τη γενιά αθλητών να δουλέψει πιο σκληρά»?
Η συζήτηση συνήθως ξεκινά κάπως έτσι « πιστεύω πως τα παιδιά σήμερα ψάχνουν για τον εύκολο δρόμο. Δεν ακούνε. Έχουν εύκολη διάσπαση προσοχής. Τα θέλουν όλα και τα θέλουν τώρα. Δεν θέλουν να δουλέψουν σκληρά. Δεν είναι ικανά να επιτύχουν από μόνα τους τίποτα.»
Όλα τα παραπάνω είναι εν μέρη αλήθεια…. Εκτός από το τελευταίο, αυτή η γενιά είναι ικανή για πιο μεγάλα πράγματα από όσα είχαμε ποτέ ονειρευτεί.
Ο λόγος είναι ότι οι καιροί έχουν αλλάξει, και αυτό είναι για καλό.
Παλαιοτέρα οι προπονητές ήταν οι κάτοχοι της γνώσης του αθλήματος τους και υπεύθυνοι για την προπόνηση, τον προγραμματισμό, την προετοιμασία , τους αγώνες τη διατροφή τη γυμναστική λίγο πολύ ΟΛΑ.
Τώρα ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση σε οτιδήποτε οποιαδήποτε στιγμή όπου και αν βρίσκεται και δωρεάν! Τα παιδιά (και οι γονείς τους) μπορούν να έχουν πρόσβαση στις ίδιες πληροφορίες που μπορούν και οι προπονητές τους μέσω του internet.
Ο παραδοσιακός τρόπος εκμάθησης που είχε άμεση εξάρτηση από τον προπονητή, όπου αυτός έδινε το παράγγελμα  και ο αθλητής εκτελούσε έχει προ πολλού ξεπεραστεί.
Οι επιτυχημένοι προπονητές πρέπει να φτιάξουν το περιβάλλον όπου οι αθλητές μαθαίνουν μέσα από προβλήματα που λύνουν οι ίδιοι, αποφάσεις που παίρνουν μόνοι του, και εμπειρίες  που συλλέγουν συνεργαζόμενοι με τους προπονητές και συναθλητές τους.
Η λύση δεν είναι φυσικά η προπόνηση μέσω ιντερνέτ αλλά προπόνηση  με βάση τον τρόπο που λειτούργει αυτό.  Προπόνηση των παιδιών με μεγαλύτερη συμμετοχή τους όπως ακριβώς κάνουν όταν μαθαίνουν κάτι περιπλανώμενοι  ιντερνετ.
Αν βρείτε την ευκαιρία παρακολουθήστε τα παιδιά σας όταν χρησιμοποιούν το ιντερνετ.
Πάνε στο Google ή στο yahoo ή στο msn για να μαζέψουν πληροφορίες. Διαβάζουν ένα κείμενο για 30- 40 δευτερόλεπτα  βλέπουν κάνα δυο βίντεο ταυτόχρονα μετά ξαναγυρίζουν στο κείμενο μετά στέλνουν ένα link σε έναν φίλο τους ξαναγυρίζουν στα βίντεο στο κείμενο  και oυτο καθ εξής.
Δεν μαθαίνουν από το ιντερνετ μαθαίνουν διάμεσο αυτού. Αυξάνουν την ταχύτητα της μάθησης και την ικανότητα να μαθαίνουν περισσότερα σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
Μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο και ο τρόπος αυτός είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην προπονητική (παλαιού χαρακτήρα) και φιλοσοφία που ο αθλητισμός έχει αντιμετωπίσει τα τελευταία 20 χρόνια.
Παράδειγμα: προπονώντας με  την παλια φιλοσοφία και γιατί δεν λειτουργεί πια.

Εκεί είναι που η έκφραση τα παιδιά σήμερα είναι τεμπέλικα.
Όταν οι προπονητές παρουσιάζουν αυτά που έχουν στο μυαλό τους, ασκήσεις και τεχνικές προπόνησης που έχουν δοκιμαστεί πολλές φορές στο παρελθόν ακόμα και από τους προπονητές τους ίδιους, και τους βάζουν να τα επαναλάβουν μετά από κάποιες επαναλήψεις τα παιδιά χάνουν το ενδιαφέρων τους. Προφανώς κάποιος θα πιστέψει ότι τεμπελιάζουν.
Για σκεφτείτε όμως. Παιδιά περνούν όλη τους τη σχολική  ζωή στο να βελτιώνουν το ποσό γρήγορα μαθαίνουν και συλλέγουν πληροφορίες, βαριούνται και χάνουν το ενδιαφέρων τους όταν τους βάζεις επί 20 λεπτά να κάνουν την ίδια άσκηση που είναι η ίδια και την έχουν ξανακάνει άπειρες φορές στο παρελθόν. Και εμείς πιστεύουμε ότι τεμπελιάζουν!
Χάνω κάτι???
Άρα έχεις δυο επιλογές, η κλειδώνεις το ιντερνετ, κλείνεις και πουλάς την τηλεόραση σταματάς τον κόσμο να εξελίσσετε και γυρίζεις στον τρόπο εκπαίδευσης και προπόνησης του 1980…η αλλάζεις τον τρόπο που προπονείς.
Το μυστικό της επιτυχίας έχει να κάνει με τον χαρακτήρα και τον τρόπο αυτού που τα προπονεί.
Η γενιά δεν τεμπελιάζει, τους αρέσει να μαθαίνουν. Είναι  ικανοί να μαθαίνουν περισσότερα και σε μικρότερο χρονικό διάστημα από κάθε άλλη γενιά του παρελθόντος.
Δεν φοβάται την σκληρή δουλεία, φοβάται την βαρεμάρα!
Η γενιά έχει χαμηλή διάρκεια συγκέντρωσης αυτό είναι αλήθεια, αλλά αυτό είναι και βασικό χαρακτηριστικό στο να μαθαίνει κανείς πιο γρήγορα.
Έχουμε μπροστά μας λοιπόν αθλητές που είναι ικανοί να μάθουν περισσότερα και σε μικρότερο χρονικό διάστημα από οποιοδήποτε άλλο γκρουπ αθλητών που προπονήσαμε στο παρελθόν.
Ο τρόπος αυτός προσεγγίσεις δεν θα πρέπει να μας κάνει  να πιστεύουμε  ότι συμβιβαζόμασταν η ότι ρίχνουμε  το επίπεδο μας ως προπονητές αντιθέτως.
Το μόνο που πρέπει να κάνουμε ως προπονητές είναι να αλλάξουμε τον τρόπο που διοχετεύουμε τις πληροφορίες και τη γνώση, από εκεί και πέρα τίποτα δεν είναι αδύνατο γι αυτή τη γενιά αθλητών αλλά και τις άλλες που έρχονται στο μέλλον.

Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011

O ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Ο αθλητισμός φτιάχνει χαρακτήρα.
Ο Δρ Stuart Robbins,πρόεδρος του τμήματος φυσικής αγωγής του πανεπιστημίου Γιορκ, λέει πως ο αθλητισμός από μόνος του δεν είναι ούτε καλός ούτε κακός. Οι θετικές και αρνητικές συνέπειες που αποδίδονται στον αθλητισμό δεν προέρχονται από τη συμμετοχή, αλλά από τη φύση της αθλητικής εμπειρίας.
Στα χέρια των κατάλληλων ανθρώπων που τηρούν σωστή στάση, ο αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει θετική εμπειρία και να διαμορφώσει χαρακτήρα, μια και αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για να έρθει το παιδί σε επαφή με κανόνες και κοινωνικές αξίες. Ο αθλητισμός καλύπτει την ανάγκη του παιδιού να έχει καλές σχέσεις με τους άλλους και να γίνεται αποδεκτό ως μέλος μιας ομάδας. Παίζει πρωταρχικό ρόλο στην προώθηση αξιών όπως είναι η ανεκτικότητα, η εντιμότητα και η υπευθυνότητα.
Με την κατάλληλη καθοδήγηση, ο αθλητισμός προσφέρει στο παιδί την ευκαιρία να
•    Εκτιμήσει το δραστήριο τρόπο ζωής
•    Σχηματίσει μια θετική εικόνα για τον εαυτό του, αναπτύσσοντας αθλητικές δεξιότητες
•    Μάθει να εργάζεται ως μέλος μιας ομάδας
•    Αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες κατά τη συναναστροφή του με άλλα παιδιά και ενήλικες
•    Μάθει να αντιμετωπίζει τόσο την επιτυχία όσο και την απογοήτευση
•    Μάθει να σέβεται τους άλλους.
Η ιδέα πως ο αθλητισμός φτιάχνει χαρακτήρα προέρχεται από τη Βρετάνια του 19ου αιώνα, από μια εποχή που ο αθλητικός στίβος θεωρούνταν σχολειό στο οποίο τα παιδιά διδάσκονταν την πειθαρχία που ήταν απαραίτητη ώστε να εξελιχτούν αργότερα σε ηγετικές προσωπικότητες. Η σωματική δραστηριότητα εκλαμβανόταν ως κοινωνική εμπειρία που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη στάση και τις αξίες του ανθρώπου.
Η σημαντικότερη αρετή που προσπαθούσαν οι Βρετανοί να εμφυσήσουν στους νέους διάμεσου του αθλητισμού, ήταν το αίσθημα της εντιμότητας και της δικαιοσύνης. Η υπακοή στους κανόνες, ο σεβασμός προς τον αντίπαλο, ο έντιμος αγώνας και το να μάθει κανείς να κερδίζει όπως και να χάνει, όλα αυτά οι γυμναστές τα θεωρούσαν απαραίτητα για ένα σωστό πολίτη. Σύμφωνα με τις ιδέες τους, δεν έπρεπε κανείς να αγωνίζεται για εξωτερικές ανταμοιβές όπως είναι το χρήμα και η δόξα, γιατί κάτι τέτοιο θα τον ανάγκαζε να φερθεί με τρόπο ανέντιμο.
Οι επικριτές του ανταγωνιστικού αθλητισμού της εποχής μας βρίσκουν πως ο αθλητισμός έχει παψει πια να διαμορφώνει ήθος. Οι εξωτερικές πιέσεις που ασκούν τα τεραστία κέρδη και οι υψηλές αμοιβές των επαγγελματιών αθλητών συχνά οδηγούν στην έκπτωση των ιδανικών αυτών. Αντί να διαμορφώνει ήθος, ο σύγχρονος ανταγωνιστικός αθλητισμός, ο οποίος πάνω από όλα βάζει τη νίκη, αντιμάχεται την ιδέα αυτή. Όσο πιο σημαντική γίνεται η νίκη, τόσο περισσότερο μειώνονται οι ανταμοιβές που απολαμβάνει ο αθλητής από το ευ αγωνίζεσθε και τις άλλες αξίες.

Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ


ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΑ



Η ΜΥΗΤΙΚΗ ΤΕΛΕΤΗ




ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ




ΦΑΣΙΝΑ


ITEA ΚΥΠΕΛΛΟ 2011


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Το πρόγραμμα αγώνων και προπονητικών camp μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς και οι μέρες που θα λείψω στο εξωτερικό.
·         Οκτώβριος 7-8
 θα λείψω, η ομάδα θα πάρει μέρος στο διασυλλογικό του Κέκροπα.
 Εκεί θα πάμε δια θαλάσσης οπότε τα παιδιά τα φέρετε και παραλάβετε από τον όμιλο.
 Υπάρχει πιθανότητα λόγω κακού καιρού να μην συμμετάσχουμε την Κυριακή
·         Οκτώβριος 15-16
Θα πάμε σε διασυλλογικό αγώνα στο Μάτι. Εκεί θα πρέπει εσείς σε συνεργασία να φέρετε αλλά και να πάρετε τους αθλητές.
·         Οκτώβριος  22-25
 θα λείψω ,η προπόνηση στον όμιλο κανονικά
·         Οκτώβριος 21-30
 θα συμμετάσχουν δυο αθλητές από το εξωτερικό στην προπόνηση μας και η προπόνηση θα γίνει στα αγγλικά!
·         Οκτώβριος 27-30
 που είναι εθνική εορτή θα κάνουμε ολοήμερο πρόγραμμα προπόνησης στον όμιλο. Θα πάμε παρέλαση.
·         Νοέμβριος 5-6
 οι επτά αθλητές με τις περισσότερες παρουσίες στην προπόνηση τον μήνα Οκτώβριο θα πάνε σε διασυλλογικό στην Αταλάντη. Εκεί θα κάνουμε και διανυκτέρευση.
·         Νοέμβριος 17-20
 θα γίνει ολοήμερη προπόνηση  στον όμιλο και το σαββατοκύριακο θα συμμετάσχουμε στον αγώνα του ΝΟΒ
·         Δεκέμβριος 3-4
 θα λείπω αλλά η προπόνηση  στον όμιλο κανονικά.
·         Δεκέμβριος 10-11
 θα πάρουμε μέρος στο διασυλλογικό του ΝΟΕ
·         Δεκέμβριος 26-30
 θα κάνουμε προπονητικό camp με διανυκτέρευση στο πόρτο ράφτη.

ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΒΑΣΙΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ

Στο μυαλό σου, πρώτα έρχεται το παιδί και μετά η νίκη…
Μια σωστή φιλοσοφική στάση, απέναντι στα καθημερινά προβλήματα και την εργασία τους στο σχολείο ή μ ότι άλλο καταπιάνονται, έχει απίστευτα θετικά αποτελέσματα.
Ποιοι άραγε είναι οι αθλητές, που χρειάζονται περισσότερη και μεγαλύτερη προσοχή… μεγαλύτερη συμμετοχή σε ανάλογους αγώνες και έπαινο?
Τα παιδιά είναι πολύ καλοί μιμητές και ο ρόλος σου, σαν προπονητή, έχει μεγάλη επίδραση όχι μόνο στον τρόπο που αθλούνται, αλλά και στην ίδια τους τη ζωή.
Να κάτι που θα βοηθήσει όλους μας.. Σκέψου: Όταν ήσουν παιδί, ποιόν θαύμαζες περισσότερο για τον τρόπο που σ αντιμετώπιζε? Τον προπονητή σου ή τον γονιό σου? Αυτό νομίζω τα λέει όλα.
Ανώτερα της νίκης για τα παιδιά: 1) Να διασκεδάζουν 2) Να αποδεικνύουν τις ικανότητές τους. 3) Να έχουν ενδιαφέρον για την προπόνηση που κάνουν και να την απολαμβάνουν.
Για τους προπονητές!
1) Βελτίωσε την επικοινωνία σου, με τα παιδιά και γίνε καλύτερος ακροατής τους.
2) Αναγνώριζε τις ανάγκες τους και βάλε μια ισορροπία με τις ανάγκες της προπόνησης.
3) Σκέψου τι σου άρεσε στην ηλικία τους, μην τους κρίνεις με τα τωρινά πιστεύω σου.
4) Προσπάθησε να δουλέψεις με τους γονείς και κάντους μέρος της ομάδας, από το να τους βλέπεις να κριτικάρουν το έργο σου..
Για τους γονείς:
1) Μετά τον αγώνα ή την προπόνηση, ρώτησέ τον: (Το χάρηκε, απόδειξε τις ικανότητες του, έμαθε καινούρια πράγματα..?)
2) Μπορείς να βοηθήσεις εθελοντικά, αρκεί να ρωτήσεις διακριτικά και ιδιαιτέρως τον προπονητή.
3) Ανέπτυξε το σεβασμό προς τα παιδιά, για να έχεις από αυτά την ίδια ανταπόκριση.
4) Προσπάθησε να καταλάβεις τι θέλουν, σκεπτόμενος όπως αυτά.
Το να έχουμε έναν προγραμματισμό, που θα γίνει με την βοήθεια των παιδιών, θα είναι πολύ ωφέλιμο για τα ίδια. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχει ανοχές.. Είναι απλά ένας οδηγός, που βοηθάει τους μικρούς αθλητές και συγχρόνως μαθητές, να έχουν τον δικό τους προγραμματισμό. Έτσι ο ίδιος θα έχει την αίσθηση και τον έλεγχο της ζωής του. Πρώτα συζητάμε μαζί του, για την προπόνηση, τη διάρκειά της για όλο το χρόνο, σε σχέση με τις σχολικές του υποχρεώσεις. Φροντιστηριακά μαθήματα και ξένες γλώσσες καλό είναι να μπαίνουν, τις ‘’εύκολες’’ ημέρες και αργά το απόγευμα, μετά τις 19.00μμ. Καλό είναι να υπάρχει ένα πλανόγραμμα πάνω από το γραφείο τους, με ότι τον ενδιαφέρει, μαζί βέβαια και χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση.

Προς τους αθλητές:
Όταν ο αγώνας τελειώνει, θέλω όλοι να έχετε το κεφάλι σας ψηλά και εγώ θα ξέρω ότι κάνατε ότι καλύτερο μπορούσατε και κανένας δεν μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω απ αυτό.



Γνωμικά:
Να είσαι πιο προσεχτικός με τον χαρακτήρα σου και λιγότερο με τη φήμη σου. Γιατί ο χαρακτήρας είναι αυτό που πραγματικά είσαι, ενώ η φήμη είναι αυτό που οι άλλοι, πιστεύουν για σένα.
Ο προπονητής είναι το πρώτο και πρώτιστο πρότυπο ανθρώπου και δασκάλου για τους αθλητές του.
Το καλό κοουτσάρισμα δεν είναι να φτιάχνεις νικητές. Πρέπει μετά από κάθε προπόνηση ν αναρωτιέσαι.. ‘’ Τί είναι αυτό που πρέπει να κάνω αύριο, για να μεγαλώσω το ενδιαφέρον των παιδιών?’’
Το καλύτερο μάθημα του προπονητή, είναι το να πείσει τους αθλητές του, ότι μπορεί ο κάθε ένας, αγωνιζόμενος δίκαια, να γίνει νικητής.
Για να γίνεις αληθινός αθλητής, θα πρέπει να σέβεσαι τον ίδιο σου τον εαυτό, τους αντιπάλους σου.. νικητές και χαμένους!
Αρχές προπονητικής:
Αθλητές ηλικίας 5 – 7 χρονών: ίσος χρόνος προπόνησης και παιχνιδιού.

Για τον αθλητή:
Προσοχή: Όποιος προσπαθεί αρκετά, πιστεύει κάποια στιγμή, ότι είναι ο καλύτερος ή ένας από αυτούς. Μην ξεγελιέσαι ποτέ. Κράτησε κάτω το κεφάλι και συνέχισε την προσπάθεια. Μόνο όταν έρθει η κατάλληλη ώρα και σε μεγάλους αγώνες, θ αποδείξεις την αξία σου. Τότε και πάλι, κράτησε το κεφάλι σου χαμηλά… Αυτό είναι γνώρισμα, ενός δυνατού χαρακτήρα!

ΔΥΟ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ


ΓΑΛΑ

Σήμερα μου έστειλαν το παρακάτω κείμενο με mail και παρατήρησα πως το ίδιο ισχύει και για τους φυσικούς χυμούς...!!!! Επειδή έχεις μικρό παιδί , σε περίπτωση που δεν το ήξερες, θα σου φανεί πολύ χρήσιμο:

"Ξέρετε ότι αν το γάλα στο χάρτινο μπουκάλι δεν πουληθεί στην καθορισμένη χρονική διάρκεια επιστρέφει στη βιομηχανία για να ανα-παστεριωθεί και να ξαναγυρίσει στο σουπερμάρκετ;
Ο νόμος επιτρέπει τις μεγάλες βιομηχανίες να επαναλάβουν τη διαδικασία έως 5 φορές, κάτι που αφήνει το γάλα χωρίς ποιότητα και διατροφική αξία.
Όταν το γάλα φτάνει στο σούπερ μάρκετ για την πώληση, φέρνει έναν αριθμό στο κάτω μέρος της συσκευασίας του. Αυτό το νούμερο είναι από το 1 έως το 5. Αρκεί να αγοράζετε γάλα που φέρει έως τον αριθμό 3, δηλαδή γάλα που έχει αναπαστεριωθεί 2 φορές. Σας συμβουλεύουμε να μην αγοράζετε γάλα με αριθμό 4 ή 5, γιατί η ποιότητά του έχει καταστραφεί. Αν αγοράζετε κασόνι με μπουκάλια γάλα, ο ίδιος αριθμός αναγράφεται στο κάτω μέρος του, 1 έως 5.
Αν έχει τον αριθμό 1 σημαίνει ότι βγαίνει από το εργοστάσιο για πρώτη φορά, αλλά αν έχει τον αριθμό 4 σημαίνει ότι έχει ήδη γυρίσει πίσω στη βιομηχανία 3 φορές.
Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε γάλα, κοιτάξτε στον πάτο του μπουκαλιού. "

ΚΑΜΠ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ 2011












ΝΙΚΟΛΑΣ


ΝΙΚΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ





ΜΥΡΤΩ


ΜΙΚΕΣ


ΕΛΕΝΑ





ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ